Factors
que hem de tenir en compte a l’hora de fer la part pràctica, és a dir, a l’hora
de ser Vloggers:
-La Temàtica: Hem de decidir de quin tema tractarà el nostre vídeo.
-Públic objectiu: El nostre vídeo ha d’estar dirigit a un públic específic
per que depenent d’això, utilitzarem un registre o un altre, parlarem d’un tema
o d’un altre, etc. Aquest punt és molt important ja que condicionarà tot el vídeo.
-Recursos: Bàsicament, l’únic recurs necessari per
enregistrar un videoblog és una càmera amb una bona definició tant d’imatge com
de so. Per fer un bon videoblog necessitaríem també tenir uns coneixements
bàsics de muntatge ja que en aquest tipus de vídeo es juga molt amb les imatges
i l’àudio.
-Disseny: Podríem dir que cada Vlogger té “un estil
propi” que es caracteritza pels color de la presentació, la
musicalització, la tipografia i el seu logotip (si en té)
-Plataformes: Les plataformes on el Vloggers pengen els seus vídeos
i interactuen amb altres Vloggers, és un entorn on els usuaris conversen donant
directament la cara i on les plataformes com Youtube son significatives. Els
videobloguers poden crear un lloc propi i oficial pels seus vídeos utilitzant
plantilles multimèdia o creant un canal de distribució de vídeo com: Youtube,
Vimeo, Metacafe, entre d’altres.
S’ha
de puntualitzar que Youtube és la més utilitzada, donat que el seu contingut és
universal i molt més popular que altres plataformes.
-Promoció: Promocionar-se, al món dels Vloggers és
importantíssim, ja que d’això dependrà que tinguis més o menys visites i per
tant, més o menys seguidors.
Algunes
de les estratègies utilitzades son:
1.
L’us
de tags
2.
Compartir-los
a pàgines web relacionades amb la temàtica que tracten.
3.
Compartir-los
a pàgines de xarxes socials (Twitter, Facebook, Tuenti, etc…)
Aida
Aida
No hay comentarios:
Publicar un comentario